از تجربه دیگران استفاده کنید، به شرط رعایت یک نکته مهم


از اساسی‌ترین کارهایی که می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند، استفاده از تجربیات دیگران در مرحله تحقیق در مورد رشته ریاضی فیزیک و آینده شغلی آن است.

صحبت با دیگران می‌تواند به شما کمک کند که شغل های مربوط به رشته ریاضی را بهتر بشناسید و متوجه شوید که رشته ی ریاضی فیزیک چه شغل هایی دارد و مهم‌تر از آن تصورات اشتباه خود در رابطه با آینده شغلی رشته مورد نظر خود را کنار بگذارید.

با دیگران صحبت کنید. اما نه با هر کسی. اگر به رشته خاصی مانند مهندسی برق یا مکانیک علاقه‌مند هستید شاید به نظر برسد که صحبت کردن با دانشجویان رشته برق یا مکانیک می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهانه‌تر انتخاب کنید. اما این تصور درست نیست.

شاید دانشجویان بتوانند به شما کمک کنند تا بدانید که در رشته ریاضی چه شغل هایی وجود دارد و در رشته خاص آن‌ها چه مسیرهایی هست اما مطمئنا نمی‌توانید از یک دانشجوی رشته برق، مشاوره مناسبی برای رشته مهندسی نرم‌افزار یا حتی آینده شغلی رشته مهندسی برق بگیرید.

دانشجویان یک رشته خاص، به دلیل جوی که در آن قرار دارند، اغلب در پی دفاع از انتخاب‌های خود هستند و به دلیل کمبود تجربه کاری در رشته خود، نمی‌توانند تصویر درستی از آینده شغلی رشته مورد نظر را به شما بدهند. در واقع وقتی که شما از یک دانشجوی مهندسی مکانیک در مورد خوبی‌ها و بدی‌های مهندسی مکانیک می‌پرسید، با دلایل خاص آن شخص برای انتخاب رشته مهندسی مکانیک مواجه می‌شوید و نه چیزی بیشتر.

سعی کنید با فارغ‌التحصیلان رشته مورد نظر خود صحبت کنید. فارغ‌التحصیلانی که چه در زمینه رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند و چه در زمینه‌های دیگر می‌توانند دید بسیار خوبی را به شما بدهند و شما را در گرفتن تصمیم‌ بهتر کمک کنند.