ریاضی تنها محدود به مهندسی نیست


بله، برای ورود به رشته‌های مهندسی بهتر است که رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کنید و رشته‌های مهندسی بر اساس تصور عموم از شغل ‌های پردرآمد رشته ریاضی به حساب می‌آیند و به نظر برخی افراد هم کارهای رشته ریاضی محدود به همین مهندسی می‌شود.

اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک تنها محدود به رشته‌های مهندسی نیست. همینطور خانم‌هایی که به دنبال فضاهای کاری متفاوت‌تری از آقایان هستند و دغدغه دانستن رشته های دانشگاهی ریاضی برای خانم ها را دارند نیازی نیست که به دلیل فضای کاری مهندسی از این رشته‌ها بترسند.

شاید بد نباشد بدانید که در سال‌های اخیر اکثر فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس خود وارد رشته‌های اقتصاد و مدیریت کسب و کار یا MBA می‌شوند. علاوه بر این رشته‌هایی مانند حسابداری و آمار و مدیریت مالی و … هم بخشی از رشته‌هایی است که دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک می‌توانند در دانشگاه به تحصیل در این رشته‌ها بپردازند.

پس ذهن خود را محدود به رشته‌های مهندسی و کار در کارگاه‌ها یا آزمایشگاه‌ها نکنید و بدانید که انتخاب‌های شما می‌تواند بسیار بیشتر باشد.